Zoeken
  • Yn't Doarp

10 regels voor gezondheid


Let’s GO!


1) Consistentie is beter dan perfectie. Duurzaamheid is beter dan snelheid (maar je kunt beide tegelijk ervaren).


2) Eiwitten en groenten zijn rijkelijk aanwezig in elk gezond voedingspatroon


3) Elke hap die je neemt kan je lichaam sterker of zwakker maken.


4) Voldoende beweging is essentieel voor je gezondheid. Niet voor het verbranden van calorieën.


5) Als je niet gek bent op hardlopen, doe het dan niet (of wat voor soort sport dan ook, de gym, groepslessen of wat dan ook). Doe wat je leuk vindt.


6) Als je pizza of een ijsje wilt eten, doe het dan. Maar zit, wees in het hier en het nu en geniet ervan. Schrok het niet onbewust met grote happen naar binnen terwijl je de Facebook newsfeed aan het scrollen of Netflix aan het kijken bent.


7) De energiebalans (calorieën) is het fundament.


8) Als je progressie maakt. Verander. Dan. Niks. Je hoeft niet ineens meer calorieën te schrappen, koolhydraten te verbannen, of cardio toe te voegen. Geef het minstens 4 weken de tijd om een aanpassing ook echt te laten werken.


9) Hacks, zijn geen lange termijn oplossingen. Ja, keto kan een kickstart geven, maar belangrijker nog is je mindset veranderen, want…


10) Identiteit is ALLES. Als een identity shift geen onderdeel is van jouw proces en plan, dan ben ik er bijna zeker van dat je terug valt in je oude gewoontes.


Als jouw plan identiteit niet meeneemt... Als in... hoe jij tegen voeding aankijkt na het behalen van je doelstelling… dan heb je een nieuw plan nodig.


2021 is SIMPEL.


Simpel betekent niet persé gemakkelijk. Maar eigenlijk weten we allemaal wel (ongeveer) wat we moeten doen om gezond te worden.


De uitdaging is vaak dat het misgaat bij het plan.


Of eigenlijk… het ontbreken hiervan.


Een goede planning is het halve werk.


Ik daag je uit om een plan te maken, en je er gewoon eens 21 dagen aan te houden.


Wat heb je te verliezen?



Niks.


Je kunt alleen maar winnen.


Potentieel is het namelijk de opstap naar een nieuwe identiteit die je voor jezelf aanneemt rondom voeding en gezondheid.


Maar het start allemaal met actie.


En dat is lastig.


Het is niet moeilijk om een wandeling te maken. Het is moeilijk om de deur uit te gaan.


Het is niet moeilijk om een boek te schrijven. Het is moeilijk om te gaan zitten en de eerste woorden op papier te zetten.


Het is niet moeilijk om gezond te eten. Maar om precies te weten welke boodschappen je moet doen en welke recepten je gaat maken.


Maar dit is allemaal NIET relevant wanneer je de 3 basisbehoeften van een gezond eetpatroon niet volgt.


1) calorieën

2) eiwitten

3) groenten


Eet eerst eens 3 maanden onder je energieniveau, met 1.6 gram eiwit per lichaamskilo per dag en voldoende groenten.


Je zult stijl achterover slaan van de resultaten!

4 keer bekeken0 reacties

Fysiotherapie

 

Tel: 0512-472681

 

Openingstijden Fysiotherapie:
Maandag t/m Vrijdag 7:30 – 17:30

info@fysiotherapieyntdoarp.nl

  • Facebook
  • Instagram